sábado, dezembro 29, 2007

Duas entrevistas que valem a pena

A primeira, embora pareça, não foi tirada do Think Geek. Bem, Boing Boing is a sort of Think Geek, mas voilá. Com vocês uma entrevista com o autor de Love & Sex With Robots, David Levy:

Simmerman: Would you personally use one of these robots?

Levy: I would certainly experiment with one, to find out what it was like — how much like the real thing.

Simmermon: Would your wife? Probably not — she is not interested in anything of a technological nature. Would she mind if you used one? Surely you’ve talked about it by now …

Levy: Actually, no, because it is purely hypothetical since they do not yet exist.

Simmermon: I ask because I was talking about this with my girlfriend, who, had she found one of these in my closet in the early stages of our relationship, would have hailed a cab and never seen me again.

Levy: She says that, but why? Has she never used a vibrator? And if she has, why does she think that you shouldn’t have left her immediately you found out?

****
A outra, publicada por Pedro Doria, é com o poetinha, entrevistado por Clarice Lispector. Onde haveria combinação tão fundamental?

"É curioso, a alegria não é um sentimento nem uma atmosfera de vida nada criadora. Eu só sei criar na dor e na tristeza, mesmo que as coisas que resultem sejam alegres. Não me considero uma pessoa negativa, quer dizer, eu não deprimo o ser humano. É por isso que acho que estou vivendo num momento de equilíbrio infecundo do qual estou tentando me libertar. O paradigma máxima para mim seria: a calma no seio da paixão. Mas realmente não sei se é um ideal humanamente atingível."

O meu paradigma máximo também.

Nenhum comentário: